kontakt

785 885 302

Żłobek

Kącik rodzica

Rekrutacja

kontakt

785 885 302

Żłobek

Kącik rodzica

Rekrutacja

Dlaczego My

Edukacja

Kadra

Edukacja

Sprawdź jak pracujemy

Zajęcia i aktywności w żłobku

Dbamy o rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny, uczymy samodzielności równocześnie pokazując jak ważna jest praca w zespole. Swobodna zabawa połączona z odpowiednimi zajęciami, wybrane rodzaje aktywności ruchowej dostosowane do możliwości i potrzeb każdego dziecka zapewnią bezpieczne zaspokajanie naturalnej ciekawości poznawania otaczającego świata.

Zabawy rytmiczno-ruchowe

Zabawy rytmiczno-ruchowe – gimnastyka i taniec

Codziennie w formie zabawy prowadzimy zajęcia ruchowe. Stwarzają one najlepsze warunki do czynnego wypoczynku naszych podopiecznych. Zabawy te wpływają korzystnie na umuzykalnienie oraz kształtowanie ich poczucia rytmu i koordynacji ruchowej. Zajęcia odprężają psychicznie, rozwijają sprawność fizyczną (motoryka: siła, szybkość, zręczność, wytrzymałość), ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową, zmysł równowagi, zręczność, refleks, panowanie nad swoim ciałem, celowość działania, chwytanie, rozwijają mięśnie i układ kostny.

Zajęcia muzyczno-rytmiczne

Zajęcia muzyczno-rytmiczne
Celem zajęć jest kształtowanie u dzieci wrażliwości muzycznej, wyczucia rytmu, usprawnianie koordynacji ruchowej, pamięci oraz mowy ale nade wszystko dobra zabawa. Muzyka łagodzi obyczaje, wprowadza harmonię, pomaga zrelaksować się i daje dzieciom dużo radości.

Język angielski

Język angielski

Zajęcia te mają charakter zabawy i wprowadzają maluchy w świat języków obcych. Proces nabywania słownictwa odbywa się podczas zabawy, śpiewu, ruchu. Zabawa z językiem angielskim rozwija wyobraźnię dziecka i ułatwia w przyszłości naukę.

Zabawy matematyczne

Zabawy matematyczne E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej

Program wspomagający rozwój umysłowy dzieci oraz zasady edukacji matematycznej. Ćwiczenia i zabawy dopasowane są do wieku i możliwości dzieci – opracowane tak, by edukacja matematyczna była jak najbardziej przystępna i przyjazna dzieciom

Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne

Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne

Metoda Weroniki Sherborne to swoisty niewerbalny trening interpersonalny. Dzięki niemu dziecko uczy się, jak być z innymi oraz jak czerpać prawdziwą radość z tych relacji. Stawia pierwsze kroki na płaszczyźnie współpracy z innymi, wzbogaca swoje doświadczenia społeczne. Dzięki tym ćwiczeniom dziecko poznaje własne ciało, odkrywa jego siłę, ruch i sprawność, zaczyna się w nim czuć bezpiecznie. Działając i wykorzystując przestrzeń, staje się bardziej aktywne, odważne, twórcze i radosne, a wzajemny dobry dotyk rozwija jego umiejętności kontaktu i emocje.

Zabawy sensoryczne

Zabawy sensoryczne

Zabawy sensoryczne mają za zadanie dostarczać różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów malucha i poszerzać świat jego doznań. Rozwijanie zmysłu dotyku lub wzroku to bardzo ważny krok w prawidłowym rozwoju mózgu dziecka oraz jego układu nerwowego. Dzięki zabawom sensorycznym dziecko poznaje świat przez zmysły, uczy się, a jednocześnie czerpie z tego masę radości. Dzięki temu już od najmłodszych lat, dziecko zaczyna poznawać własne zmysły i świadomie korzystać z ich atutów.

Zabawy plastyczne

Zabawy plastyczne

Na zajęciach wykorzystujemy różne techniki plastyczne oraz różne materiały. Zajęcia te są bardzo ważne w rozwoju dzieci, rozbudzają ciekawość i kreatywność maluchów, są okazją do świetnej zabawy. Dzieci poznają na zajęciach różne kolory, struktury materiałów, kształty i formy plastyczne.

Zabawy manualno – konstrukcyjne

Zabawy manualno – konstrukcyjne

Zajęcia mają na celu pobudzenie procesów myślowych i koncentracji, uczą dzieci cierpliwości i wytrwałości, rozwijają zręczność i koordynację ruchów. Rozwijają przede wszystkim motorykę małą naszych podopiecznych. Zabawa z klockami, puzzlami, nawlekanie koralików, lepienie, wyklejanie to wszelkiego rodzaju zabawy uaktywniające pracę ich małych rączek.

Zabawy ogólnorozwojowe

Zabawy ogólnorozwojowe

Prowadzimy je w formie zabawy i opowiadamy o otaczającym nas świecie: poznajemy rośliny i zwierzęta, warzywa i owoce, zawody, przedmioty, pojazdy, kształty, kolory, pory roku, dni tygodnia, pogodę, święta i zwyczaje świąteczne, itd. Nauka odbywa się poprzez nazewnictwo przedmiotów, oglądanie ilustracji, opowiadanie, czytanie, tworzenie razem z dziećmi wspólnych prac plastycznych.

Zabawy językowe i logopedyczne

Zabawy językowe i logopedyczne

W formie grupowej zabawy ćwiczymy mowę, układanie języka, dźwiękonaśladownictwo. Zajęcia te usprawniają narząd mowy oraz pobudzają aktywność słowną maluchów.

Kształtowanie samodzielności

Kształtowanie samodzielności

To codzienne uczenie dobrych nawyków higienicznych. Wykonujemy z dziećmi czynności higieniczno-zdrowotne jak mycie rąk przed i po jedzeniu, po korzystaniu z toalety, mycie buzi po jedzeniu, nauka korzystania z nocnika i toalety (która swoim rozmiarem jest specjalnie przystosowana do wieku naszych podopiecznych).

Bajkoterapia

Bajkoterapia

To głośne czytanie bajek dzieciom, teatrzyki, zajęcia o ulubionych postaciach z bajek. W ten sposób stymulujemy rozwój mózgu dzieci, rozwijamy ich słownictwo i uczymy myślenia, działamy na ich wyobraźnię. Bajki pomagają odprężyć się po pełnym zabaw dniu, wyciszyć przed spaniem. Dzieci w trakcie naszego czytania uczą się słuchać, a także rozwijają swoje zdolności koncentracji.
emocje, pozwala odreagować napięcia oraz zaspokajać podstawowe dziecięce potrzeby

Pedagogika zabawy

Pedagogika zabawy

Celem tej metody jest m.in. wyzwolenie aktywności dziecka, wzmacnianie w nim poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, wzmocnienie relacji w grupie a także rozwój percepcji słuchowej, wzrokowej oraz ruchowej poprzez udział w ćwiczeniach, zabawach bogatych w różnorodne formy wyrazu tj.: ruch, taniec, gesty, malowanie czy lepienie, pantomimę.

Opieka psychologiczno-pedagogiczna

Żłobek objęty jest opieką psychologa, który służy pomocą wszystkim rodzicom. Konsultacje są bezpłatne i odbywają się na terenie żłobka po ustaleniu terminu. Każdy rodzic może otrzymać wsparcie dotyczące wspomagania rozwoju dziecka. Na konsultacje mogą zgłosić się rodzice zaniepokojeni przebiegiem rozwoju dziecka, potrzebujących doradztwa i wsparcia w kwestiach wychowawczych, pragnących bardziej świadomie wspomagać rozwój swoich dzieci.

Nasz dzień

Wiemy, jak to z maluchami bywa… Jesteśmy tu dla nich, więc plan należy traktować z przymrużeniem oka. Często śniadanko takie pyszne, że biesiadujemy dłużej niż zwykle… Czasem zabawa jest tak świetna, że zupkę przesuwamy o kilka minut, a czasem śpi nam się tak dobrze, że ani myślimy wstawać na obiad! Ale nasze kochane ciocie dbają, by dzień wyglądał mniej więcej tak:

Godzina Co robimy?
7:00- 8:15 Przychodzimy do żłobka. Czekając na kolegów budujemy z klocków, śpiewamy, oglądamy książeczki rysujemy. Ciocia organizuje nam zabawy sensoryczne, ruchowe, integracyjne czy ogólnorozwojowe.
8:15 – 8:30 Jesteśmy już prawie wszyscy! Przygotowujemy się do śniadania. Uczymy się samodzielności w toalecie.
8:30 – 9:30 Jemy pyszne śniadanie. To świetna okazja samodzielnego jedzenia i kształtowania umiejętności estetycznego spożywania posiłku
9:00 -9:15 Po śniadaniu myjemy ząbki. Ćwiczymy samodzielność w toalecie.
12:00 – 13:00 Świeże powietrze wpływa bardzo dobrze na nasze apetyty. Przygotowujemy się do obiadu, ćwicząc samodzielność w łazience i toalecie. Z przyjemnością jemy smaczny obiad.
9:15 – 11:15 Czas na zabawy edukacyjno-rozwojowe zgodne z planem tygodnia. Rozwijamy sferę językową, ćwiczymy buzię i języczek, poznajemy otaczający na świat, liczymy i odkrywamy możliwości własnego ciała, malujemy, lepimy, rysujemy. Tańczymy, ćwiczymy, śpiewamy. Jest też czas na konstruowanie, zabawy sensoryczne, manipulacyjne czy paluszkowe. Uwielbiamy je
Przed obiadem bawimy się też na naszym placu zabaw. Mamy tam huśtawki, zjeżdżalnie, piaskownice i mnóstwo zabawek. Jeśli pogoda nie dopisze, bawimy się w sali. Takie zabawy pozwalają na odkrywanie, kreatywność, rozwijanie zainteresowań. Coraz więcej potrafimy.
11:15 – 11:30 Świeże powietrze wpływa bardzo dobrze na nasze apetyty. Przygotowujemy się do obiadu, ćwicząc samodzielność w łazience i toalecie.
11:30 – 12:00 Z przyjemnością jemy smaczny obiad – drugie danie. Uczymy się posługiwać sztućcami, jeść samodzielnie i estetycznie. To trudne zadanie! Ale dzięki pomocom naszych cioć stajemy się mistrzami.
12:00 – 12:15 Po obiedzie myjemy zęby, buzię i rączki. Ćwiczymy samodzielność w toalecie i podczas przygotowywana się do poobiedniej drzemki.
12:15 -14:15 Odpoczywamy. Słuchamy bajek, kołysanek. Ciocie nas tulą i przytulają bez końca. To takie przyjemne. Śpimy, bo wiemy, że wtedy rośniemy
14:15 -14:30 Wyspani i wypoczęci przygotowujemy się do zupy. Próbujemy samodzielnie się ubierać. Nasze ciocie zawsze są w pobliżu i służą pomocą. Są takie dumne, kiedy jesteśmy samodzielni Ćwiczymy także samodzielność w toalecie.
14:00 -14:30 Jesteśmy gotowi i zjadamy pełną witamin zupę. Doskonalimy umiejętność posługiwania się łyżką. Zwracamy uwagę na estetyczne spożywanie posiłku.
14:30 -15:15 Ciocie czytają nam bajki. To wspaniały czas: okazja na dłuuugie przytulaki
Bawimy się też według własnych pomysłów.
15:15 -15:45 Czas na podwieczorek, czyli nasze ulubione smakołyki: owoce, jogurty, ciasto. Ćwiczymy samodzielność podczas spożywania posiłku i w toalecie.
15:45 -17:00 Bawimy się czekając na rodziców. Mamy tyle pomysłów. Wspólnie z ciociami porządkujemy też salę.
To był wspaniały dzień

Żłobek Król Maciuś II

Dlaczego My

Edukacja

Kadra

Zobacz również

Ogłoszenia

Z życia przedszkola

Kącik rodzica Żłobek Król Maciuś II

Dokumenty

Jadłospis

Kalendarz wydarzeń

Wyprawka maluszka

Zobacz również

Ogłoszenia

Z życia przedszkola

Zasady rekrutacji

Opłaty

Adaptacaja

Zapisy